T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İçişleri Bakanlığının 112 Acil Çağrı Merkezi Yönetmeliği çerçevesinde tüm acil yardım numaralarının “112” çatısı altında birleştirilmesinin ardından tek numara uygulaması, Kars’ta da hayata geçirildi.
110-İtfaiye, 177-Orman Yangın ve 156-Jandarma İmdat numaralarını tek bir çağrı numarası altında birleştiren ve Türkiye’nin 56’ncı “112 Acil Çağrı Merkezi’nin çağrı kabul programına, Kars Valisi/Belediye Başkan Vekili Sayın Türker Öksüz, AK Parti Kars Milletvekili ve 65.Hükümet Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karaman, Vali Yardımcısı Mehmet Zahid Doğu, İl Özel İdaresi Genel Sekterer Vekili Zafer Yiğit, İl Jandarma Komutanı Albay Hidayet Arıkan, İl Emniyet Müdürü Yavuz Sağdıç, 112 Acil ağrı Merkezi Müdürü gürbüz Koca, İl Sağlık Müdürü Zakir Lazoğlu ve AK Parti İl Başkanı Adem Çalkın ve diğer yetkililer katıldı.
Kars Valisi ve Belediye Başkanı Türker Öksüz, yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanlığımızın talimatıyla başlatılan, İçişleri Bakanlığımız tarafından yürütülen projenin amacının 112 çağrı merkezi bünyesinde bütün acil çağrıların tek elde toparlanması olduğunu belirterek, “ Böylece hem vatandaşlarımızın acil çağrı hizmetlerine ulaşımını kolaylaştırmak hem bu çağrı numaraları arasındaki iş birliğini koordinasyonunu güçlendirmek yani etkinliğini ve verimliliğini artırmak ve böylece vatandaşımız hızlı bir şekilde acil bir durumda devletin ilgili kurumlarına ulaşabilmesini sağlamaktır. Çağrı Merkezimizde 15’i acil çağrı karşılayıcı olmak üzere 24 personel görev yapacaktır. Bütün Kars halkına hizmet verecek olan personelimize görevlerinde başarılar diliyorum ve bu hizmetten bütün vatandaşlarımızın en verimli şekilde yararlanmasını diliyorum. Önümüzdeki günlerde de diğer çağrı numaraları da bu merkezde toplanacaktır. Bu vesile ile bugün 56’ncı il olarak Kars’ı hizmete almaktan memnuniyet duyuyoruz. Umuyorum ki burada vatandaşımıza önemli bir katkı sunacaktır. Tabi ki bu hizmetlere hiç ihtiyaç olmasın istiyoruz ama ihtiyaç olduğunda en verimli şekilde bu hizmeti vermek istiyoruz. İlk planda 110, 177, 156 numaralarını, yani yangın, orman ve jandarma acil çağrı hizmetlerini hizmete alıyoruz. Önümüzdeki günlerde de diğer numaraları 112 çağrı merkezi adı altında tek numarada birleştirmiş olacağız. İnşallah Haziran ayına kadar da tüm Türkiye’de bu işlemler bitmiş olacak. Bu vesile ile bu hizmetin ilimize kadar gelmesinde talimatıyla katkı sunan Sayın Cumhurbaşkanımıza, Sayın İçişleri Bakanımıza ve İçişleri Bakanlığımızın çok değerli bürokratlarına şükranlarımı sunuyorum. Çağrı Merkezimizin hayırlı olmasını diliyorum.” Şeklinde konuştu.
65. Dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan da, “Bütün kurumlarımız insanımızın hayatını kolaylaştırmak adına birçok projeyi hayata geçiriyor, bu da onlardan biri. Ayrı ayrı çağrı numaralarıyla insanların kafasının karışmasından ise insanlar tek bir numarayı arayacaklar burada otomatik olarak her gelen çağrının talebine bağlı olarak çağrı bir yere yönlendirilecek ve çözüm üretilecek.” diye konuştu.
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karaman da, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün faaliyete geçmesi nedeniyle bir araya geldiklerini kaydederek, “Ülkemizde acil çağrı numaralarının tek elde toplanmasına yönelik Acil Çağrı Merkezi Projemiz 2003 yılından bu yana yürütülmektedir. 110, 177 ve 156 alanında acil çağrı numaralarımız burada faaliyete geçti.” dedi.
Konuşmaların ardından Kars Valisi/Belediye Başkan Vekili Sayın Türker Öksüz, AK Parti Kars Milletvekili ve 65.Hükümet Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Yusuf İzzet Karaman, gelen ilk çağrılara yanıt vererek, vatandaşlardan gelen talepleri ilgili kurumlara yönlendirdiler.