T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Serhat Kalkınma Ajansı Görev Tanımı
Kalkınma Ajansları kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların etkin ve yerinde kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle Bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak amacıyla kurulmuştur. Ülkemizde toplam 26 adet kalkınma ajansı bulunmaktadır. Ağrı, Ardahan, Iğdır ve Kars illerinde faaliyet gösteren Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) da, yerel kalkınma sürecinin hızlandırılması ve bulundukları bölge için kritik öneme sahip faaliyetlerin hayata geçirilmesi amacıyla kurulmuş olan kalkınma ajanslarından birisidir. Ajans, Genel Sekreter’in 2010 yılında göreve başlaması ve 2010 yılı Nisan ayında ilk personel alımını müteakip Bölgedeki faaliyetlerine başlamıştır.
Serhat Kalkınma Ajansının karar organı olan Yönetim Kurulu Ağrı, Ardahan, Iğdır ve Kars illerinin Valileri, Belediye Başkanları, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanları ve İl Genel Meclis Başkanlarından (toplam 16 üye) oluşmaktadır. Yönetim Kurulu Başkanlığını birer yıl sürelerle dönüşümlü olarak Ağrı, Ardahan, Iğdır ve Kars illerimizin valileritarafından yürütmektedir. Hali hazırda, Ajans Yönetim Kurulu Başkanlığı görevi, Ağrı Valisi Sayın Süleyman ELBAN tarafından yürütülmekte olup 25 Temmuz 2019 tarihine kadar devam edecektir. 25 Temmuz 2019 tarihi itibariyle, Yönetim Kurulu Başkanlığı görevi, Ardahan Valisine geçecektir. Ajans Genel Sekreterlik görevi ise hali hazırda vekâleten Program Geliştirme ve Program Yönetimi Birim Başkanı Sayın Oktay GÜVEN tarafından yürütülmektedir. Ajansların görevleri, 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanunun 5. maddesinde aşağıdaki şekilde belirtilmiştir; Ajansın görev ve yetkileri MADDE 5 — Ajansın görev ve yetkileri şunlardır: a) Yerel yönetimlerin plânlama çalışmalarına teknik destek sağlamak. b) Bölge plân ve programlarının uygulanmasını sağlayıcı faaliyet ve projelere destek olmak; bu kapsamda desteklenen faaliyet ve projelerin uygulama sürecini izlemek, değerlendirmek ve sonuçlarını Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirmek. c) Bölge plân ve programlarına uygun olarak bölgenin kırsal ve yerel kalkınma ile ilgili kapasitesinin geliştirilmesine katkıda bulunmak ve bu kapsamdaki projelere destek sağlamak. d) Bölgede kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları tarafından yürütülen ve bölge plân ve programları açısından önemli görülen diğer projeleri izlemek. e) Bölgesel gelişme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik olarak; kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek. f) 4 üncü maddenin ikinci fıkrasının (c) bendi çerçevesinde ajansa tahsis edilen kaynakları, bölge plân ve programlarına uygun olarak kullanmak veya kullandırmak. g) Bölgenin kaynak ve olanaklarını tespit etmeye, ekonomik ve sosyal gelişmeyi hızlandırmaya ve rekabet gücünü artırmaya yönelik araştırmalar yapmak, yaptırmak, başka kişi, kurum ve kuruluşların yaptığı araştırmaları desteklemek. h) Bölgenin iş ve yatırım imkânlarının, ilgili kuruluşlarla işbirliği halinde ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımını yapmak veya yaptırmak. i) Bölge illerinde yatırımcıların, kamu kurum ve kuruluşlarının görev ve yetki alanına giren izin ve ruhsat işlemleri ile diğer idarî iş ve işlemlerini, ilgili mevzuatta belirtilen süre içinde sonuçlandırmak üzere tek elden takip ve koordine etmek. j) Yönetim, üretim, tanıtım, pazarlama, teknoloji, finansman, örgütlenme ve işgücü eğitimi gibi konularda, ilgili kuruluşlarla işbirliği sağlayarak küçük ve orta ölçekli işletmelerle yeni girişimcileri desteklemek. k) Türkiye'nin katıldığı ikili veya çok taraflı uluslararası programlara ilişkin faaliyetlerin bölgede tanıtımını yapmak ve bu programlar kapsamında proje geliştirilmesine katkı sağlamak. l) Ajansın faaliyetleri, malî yapısı ve ajansla ilgili diğer hususların güncel olarak yayınlanacağı bir internet sitesi oluşturmak. Ajansımızın Sunmuş Olduğu Hizmetler Özetle Aşağıda Belirtilmiştir:
Ajans merkez ve Ağrı, Ardahan, Iğdır ve Kars illerinde girişimci ve yatırımcıları, bölgedeki yatırım potansiyelleri ve yatırımlara ilişkin devlet teşvikleri konusunda bilgilendirmek TRA2 Bölgesinde (Ağrı, Ardahan, Iğdır, Kars illerinde) KOSGEB ile birlikte Uygulamalı Girişimcilik Eğitimleri düzenlemek. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile STK’lara eğitim, danışmanlık ve proje hazırlama gibi konularda destek olmak Bölgede Proje Teklif Çağrısı (PTÇ) yöntemiyle hem kamu hem de özel sektöre yönelik mali destek programları yürütmek Bölgede kamu kurum ve kuruluşlarının fizibilite projelerine destek sağlamak Kamu kurum ve kuruluşlarının bölgede potansiyel arz eden gelişme alanlarına yönelik güdümlü projelerine destek sağlamak Bölgenin mevcut durumunu, kaynak ve potansiyelini, gelişme alanlarına yönelik bölge planı ve stratejik plan hazırlamak Bölgede sosyal, ekonomik gibi alanlarda araştırma ve analiz raporları hazırlamak Bölge tanıtımına yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetler yapmak (tanıtım materyalleri, belgesel ve tanıtım filmleri yaptırmak Ajansımıza bağlı Ağrı, Ardahan, Iğdır ve Kars illerimizde de Yatırım Destek Ofislerimiz (YDO) bulunmakta olup, Yatırım destek Ofislerimiz tarafından sunulan tüm hizmetler aşağıda sıralanmıştır; Yatırım Destek Ofislerimiz Tarafından Sunulan Hizmetler:
• TRA2 bölgesindeki illerimizin (Ağrı, Ardahan, Iğdır, Kars) illerimizin yatırım olanakları ve potansiyeli hakkında yatırımcıyı bilgilendirmek • Sektörler hakkında bilgi vermek • Yatırımcılara yatırım yeri konusunda yardımcı olmak • Yasal ve bürokratik işlemlere yardımcı olmak • Yatırımcılara teşvikler ve destekler hakkında bilgi vermek • Yatırımcılara işbirlikleri konusunda yardımcı olmak • İllerimizin iş ve yatırım olanaklarının, ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtımını yapmak Ajansımız, girişimcilik eğitimleri, teknik destek, fizibilite desteği ve mali destek programları kapsamında istemiş olduğu belgeler konusunda gerekli duyuru ve bilgilendirmeyi, internet sayfamız üzerinde yapmakta ve kamuoyunu bu konuda zamanında bilgilendirmektedir.
|